Leverans och returer
Leverans och returer
Allmän information:
Under normala omständigheter behandlas och skickas alla beställningar inom en till två arbetsdagar från det att du mottagit ett e-postmeddelande med "Leveransbekräftelse" från vårt lager i Stockholm. Packning och hantering av beställningar sker mellan måndag och fredag, exklusive svenska helgdagar.
När du gör en beställning på vår webbplats får du ett orderbekräftelsemejl. När din beställning har skickats får du ett andra mejl med en slutgiltig bekräftelse och instruktioner, inklusive information om transportören och platsen för din upphämtningsplats (”Leveransbekräftelse”).
Leveranstider som anges är riktlinjer och kan variera. Vid felaktig information om lagersaldon eller tekniska problem förbehåller vi oss rätten att annullera din beställning. Observera att beställningar som väl har skickats från vårt lager inte kan omdirigeras.
Frakt och leveranstid
Leveranstider anges endast som riktlinjer och börjar från avsändningsdatumet. Dessa leveranstider tar inte hänsyn till eventuella förseningar orsakade av betalningsgodkännande och/eller lagerstatus. Om vi inte levererar inom 30 dagar har du rätt att ångra köpet.
Beställningar levereras till angiven adress eller ett upphämtningsställe inom 1-3 arbetsdagar.
Transportörer
Budbee Box & Hemleverans
-
Budbee Box-leverans: 59
-
Budbee Hemleverans: 75 kr.
-
Fri frakt: Beställningar över 500 kr inom Sverige.
-
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar inom Sverige.
PostNord – Leverans till brevlåda eller utlämningsställe
-
Fri frakt: Beställningar över 500 kr
-
59 kr fraktavgift.
-
Mindre paket: Levereras direkt till din brevlåda inom 1–5 arbetsdagar (om storlek/vikt tillåter).
-
Större paket: Levereras till ett närliggande PostNord-upphämtningsställe. Ett meddelande skickas med upphämtningsuppgifter. Legitimation krävs för upphämtning.
-
Påminnelser: Skickas via SMS eller brev.
Outnyttjade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig för eventuella fraktkostnader i samband med oupphämtade paket. Detta inkluderar den faktiska fraktkostnaden, vilken vanligtvis täcks.
RETURER
Du har rätt att avbryta och returnera din beställning inom 14 dagar efter att du mottagit ditt paket. Om något inte är till din belåtenhet, tveka inte att maila oss på info@coco-mera.com så snart som möjligt.
Ange alltid ditt ordernummer i all kommunikation med oss. Av hälso- och hygienskäl kan skönhets-, smink- och hygienprodukter endast returneras om förseglingen är helt intakt.
Du kan returnera oöppnade varor inom 14 dagar efter leverans för full återbetalning.
Du kommer att vara ansvarig för returkostnaden.
Vi betalar endast returfraktkostnaderna om returen är ett resultat av vårt fel. (Vårt fel innebär att du har mottagit fel vara).
Observera att REAVAROR inte kan återbetalas eller bytas.
Inom 30 dagar efter att vi mottagit din retur kommer din återbetalning att behandlas efter en inspektion och en kreditering kommer automatiskt att dras till ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod.
Din återbetalning inkluderar varans kostnad plus eventuell moms. Det kan ta 3–7 arbetsdagar innan återbetalningen visas på ditt konto.
Observera att returfraktkostnaderna är köparens ansvar och att ursprungliga fraktkostnader inte återbetalas. Avvisade leveranser återbetalas inte heller.
Om din beställning är berättigad till fri frakt och du returnerar en produkt av annan anledning än att den är defekt eller av annan anledning än vad du faktiskt beställde, är du ansvarig för att betala returfraktkostnaderna samt de ursprungliga fraktkostnaderna som avståtts enligt policyn för fri frakt.
Du bör räkna med att få din återbetalning inom fyra veckor efter att du lämnat in ditt paket till returföretaget, men i många fall får du en återbetalning tidigare. Denna tidsperiod inkluderar transporttiden för oss att ta emot din retur från avsändaren (5 till 10 arbetsdagar), den tid det tar för oss att behandla din retur när vi har mottagit den (3 till 5 arbetsdagar) och den tid det tar för din bank att behandla vår återbetalningsbegäran (5 till 10 arbetsdagar).
Om du behöver returnera en vara, vänligen kontakta oss på info@coco-mera.com med ditt ordernummer och information om den produkt du vill returnera. Vi återkommer snabbt med instruktioner om hur du returnerar varor från din beställning.
Retur av varor köpta på cocomera.se kan göras via post till:
COCOMERA AB
Telegramvägen 4,
13235 Saltsjö-Boo,
Sverige
Returkrav
Returnera produkten/produkterna så snart som det är rimligen möjligt, men senast 30 dagar efter att du mottagit ditt paket.
Vid retur rekommenderar vi att du packar produkten/produkterna på samma sätt och använder samma emballage som när du mottog dem.
Observera att du är ansvarig för varan tills vi har mottagit den. Därför bör du använda en spårbar fraktmetod och spara en kopia av ditt fraktkvitto för dina register. Dessutom, om tillämpligt, märk paketet tydligt som "RETURN" på alla tullhandlingar och deklarera varornas korrekta värde. Paket som inte är märkta på detta sätt eller deklareras till nollvärde kan drabbas av förseningar eller medföra importtullar.
Du ansvarar för fraktkostnaderna när du returnerar produkter i enlighet med dina ångerrättigheter. Vi återbetalar inte några ytterligare tullar, skatter eller avgifter som kan uppstå i samband med en retur.