•  FRI FRAKT ÖVER 750KR

COCOMERAs köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller när du som konsument gör en beställning från COCOMERAs e-handel www.cocomera.se . Avtal mellan dig och COCOMERA om leverans av dina beställda produkter uppstår när du får en leveransbekräftelse. Hos COCOMERA kan du handla enkelt och tryggt.

Vi reserverar oss för eventuella leveransförseningar och slutförsäljningar. Vidare reserverar vi oss för tekniska fel, tryckfel och felskrivningar. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella fel i prisinformationen före och efter att beställningen är behandlad.

BETALNING

Cocomera AB använder Klarna (Klarna AB, organisationsnummer 556737-0431) som mellanhand för hantering av betalningar. Fakturabetalning är förvalt betalningsalternativ, du kan även välja delbetalning med Klarna konto, Klarna kortbetalning (VISA & Mastercard) samt Klarna direktbetalning via din bank.Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till KLARNA:

Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.
Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. 
Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. 
Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information hos Klarna 

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vårpersonuppgifter policy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Produkter som är slut i lager
Om någon vara som du har beställt inte finns i lager när din beställning ska packas, så kommer enbart de varor som du beställt och som finns i lager att levereras till dig. De varor som inte kan levereras kommer istället att krediteras till dig. 

Force Majeure
COCOMERA är inte skyldig att fullgöra köpet om det föreligger ett hinder som COCOMERA inte kan övervinna eller fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till kundens intresse av att COCOMERA fullgör köpet. Kunden har inte heller rätt till ersättning för den skada som kunden lider genom COCMERAs dröjsmål eller fel om dröjsmålet eller felet beror på ett hinder utanför COCOMERAs kontroll som COCOMERA inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följer COCOMERA inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

REKLAMATION

Skulle varan vara felaktig skadad eller inte nå fram till dig måste reklamation göras inom skälig tid. Reklamationen görs genom att maila oss på info@coco-mera.com. Skriv då ditt ordernummer och vad som är skäl till din reklamation. Om en vara är felaktig står vi för returfrakten, vilket kommer återbetalas till dig inom 30 dagar vid godkänd retur. Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se. 

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan via våran partner Klarna, när vi fått varan tillbaka till oss.

 Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet.
Har du frågor om din faktura? Vänligen kontakta Klarnas kundsupport på 08–120 120 10 eller på https://www.klarna.com/se/kundservice.
 Kreditering av din retur sker via samma betalmedel och kort som användes vid beställningen. 

Bäst-före-datum
På de flesta av våra produkter finns en symbol som ser ut som en burk med öppnat lock. Vid symbolen står det antingen 6, 12 eller 24 månader. Detta indikerar produktens hållbarhet från det att den öppnas. Övriga produkter har specifik datummarkering.

Tänk även på att hållbarhetstiden påverkas av hur du förvarar och använder produkten. Det är inte bra för skönhetsprodukter att förvaras för varmt eller i direkt solljus.

INGREDIENSER

Eftersom ingredienssammansättningar ändras kan vi inte alltid garantera att listan är komplett, uppdaterad eller felfri. För en korrekt ingrediensförteckning hänvisar vi därför till förpackningarna, eller att du kontaktar oss - vi hjälper dig gärna!

ALLERGISK REAKTION

Vi tar inte ansvar för överkänslighet mot ingredienser eller prover eller allergiska reaktioner. Om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta oss innan beställning och användning. För den som vet med sig att den kan vara lite överkänslig mot nya produkter/ingredienser är det ett hett tips att testa produkten på liten yta (exempelvis insidan av handleden) och väntar i 24h, innan full användning. Detta för att vara säker på att det inte uppstår någon oönskad reaktion.

Vi ej godkänner returer eller reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar.

PROVER

Önskar du få med specifika prover i ditt paket kan du skriva till kundtjänst, i meddelandefältet i kassan. Vi har inte alla våra produkter i prov, men har vi det prov du önskar få medskickat i lager, ordnar vi givetvis det!

Ändringar av köpvillkor
COCOMERA förbehåller sig rätten att vidta ändringar av köpvillkoren. Ändringar av köpvillkoren kommer att informeras på www.cocomera.se.